vrijdag 21 november 2008

Werkbezoek OLB Stenden hogeschool Meppel

Vrijdag 21 november 2008

Slecht weer op komst vandaag. Het weerbericht spreekt al drie dagen over winterse buien met sneeuw, hagel en harde windstoten. Tijdens mijn dienstreis van Leeuwarden naar Meppel v.v. passeren veel extremen van het weer, met behalve het hierbovengenoemde ook nog felle zonneschijn, een temperatuurval naar 2 graden Celcius en op de terugreis als extra ook nog een regenboog. Onderweg houdt Omrop Fryslân de Friezen via de (auto)radio op de hoogte van de vroege ochtendstoring op het waterleidingnet in Drachten, omdat de waterafvoer van de Drachtster watertoren een lek vertoont, waardoor alle huishoudingen in Drachten een aantal uren zonder water zitten. Op de terugreis hoor ik dat de watertoevoer rond 10.00 uur vanmorgen weer is hersteld. Hemelwater & Leidingwater staan vandaag in Friesland dus centraal in de provinciale nieuwsvoorziening.

Vanmorgen ben ik op bezoek in onze vestiging in Meppel van Stenden hogeschool bij de Dean van de Opleiding tot Leraar Basisonderwijs (OLB) van de vestigingen Assen, Emmen en Meppel. We bespreken de voortgang van het visitatie- en accreditatietraject van deze opleiding. De visitatie is achter de rug en heeft geleid tot een Visitatierapport met een prima beoordeling van onze Drentse opleidingsvestigingen. We spreken af op welke wijze we toewerken naar het eindrapport en maken afspraken over de aanstaande accreditatieaanvraag bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO).

Bij mijn vertrek praat ik nog even met een groepje studenten van de OLB, die in de ontvangsthal hard aan het werk zijn om alles gereed te maken voor de Open Dag van vanmiddag. Ze vragen of ik wellicht ook de promotiematerialen voor hen vanuit Leeuwarden heb meegenomen naar Meppel. Dat is niet het geval, maar bij de door mij voorgestelde telefonische navraag op de Leeuwarder locatie blijkt dat er al twee auto's onderweg zijn van Leeuwarden naar Meppel om onze studenten en collega's ook daar op tijd te voorzien van de benodigde promotiematerialen ten behoeve van de voorlichting aan en de werving van aanstaande, nieuwe basisschoolleerkrachten in spé.

Als ik rond één uur 's middags weer arriveer op onze campus in Leeuwarden, sta ik in de file om op het parkeerterrein van Stenden hogeschool te kunnen komen. De Open Dag lijkt ook hier vandaag weer een succes te worden, vanwege de nu al grote belangstelling voor onze HBO-opleidingen.

Geen opmerkingen: