zondag 13 mei 2012

Maandag 7 mei 2012
Franse kuststrook van de Golf van Biskaje boven Biarritz

Een ochtend in Biarritz
Omdat we pas halverwege de middag terug kunnen vliegen naar Nederland, kunnen we het vandaag rustig aan doen. We slapen uit en ontbijten in onze hotelkamer in het Franse Biarritz. Het is warm buiten. Durkje maakt even een wandeling in de buurt van ons hotel, dat naast het vliegveld van Biarritz ligt. Dan ben ik in de gelegenheid om het laatste deel van het wandelverslag van gisteren af te ronden.

Aeroport Biarritz
Tegen 12.00 uur checken we uit in de hotellobby en dan rijden we met onze bagage in de auto’s naar het vliegveld, waar we de twee huurauto’s weer retourneren bij de autoverhuurmaatschappij, die is gevestigd in de terminal van het vliegveld. We hebben dan een uur de tijd voor koffie en lezen. Daarna checken we in en hebben we nog een uur leestijd om te wachten tot we kunnen boarden. Tijdens het boarden ontmoeten we drie collega’s van de Hanzehogeschool Groningen, die in deze regio verbleven tijdens de meivakantie. Eén van deze collega’s ken ik van een Auditorentraining Duurzaam Hoger Onderwijs (DHO), die wij jaren geleden samen volgden, teneinde gecertificeerd auditor te worden voor het Auditing Instrument for Sustainability in Higher Education (AISHE).

Terugreis
Omdat ons oorspronkelijke vliegtuig een mankement vertoont, vliegen we in een ander, veel groter, vliegtuig weer terug naar Nederland. We vertrekken met enige vertraging tegen 15.00 uur. Het vliegtuig stijgt op in westelijke richting, dus binnen enkele minuten vliegen we over de kust van de Golf van Biskaje boven Biarritz. Een lange strook zeestrand is duidelijk zichtbaar, omdat het zicht momenteel goed is. Ook de beide uítstekende rotspunten - met op de ene het beeld van de heilige maagd Maria en op de andere de vuurtoren – van Biarritz zijn goed te zien. Na een rustige vlucht landen we op Rotterdam Airport rond 16.30 uur. Daarna rijden we met de auto rechtstreeks naar Stiens, waar we tegen 20.00 uur arriveren. De mooie meivakantie is ten einde gekomen; morgen gaan we - geïnspireerd door de mooie achtdaagse pelgrimstocht - weer aan het werk.