zondag 23 augustus 2015

Wapke Posthumus-Janzen exposeert in De Hege Stins

Zondag 23 augustus 2015 
Quilt van Wapke Posthumus-Janzen in De Hege Stins van Stiens




















Het quilten eigen gemaakt
Tot en met deze week exposeert Wapke Posthumus-Janzen uit Tzummarum haar quilts in de ontvangsthal van De Hege Stins te Stiens.
Nadat en omdat ze in 1995 in Amerika veel quilts had gezien, wilde ze de techniek van het quilten ook wel eens proberen.
Wapke vertelt; "Dat leek mij heel leuk. Door middel van boeken en tijdschriften heb ik mij de kunst van quilten eigen gemaakt."

Een uit de hand gelopen hobby
Nu kun je wel stellen dat het voor haar een uit de hand gelopen hobby is geworden. Omdat ze graag alle technieken wilde proberen en leren, heeft ze in de afgelopen jaren heel veel quilts gemaakt. Er zijn inmiddels zo'n twintig grote dekens gemaakt, en verder veel wandkleden, en ook heel veel kleine quilts.
Wapke Posthumus-Janzen: "Niet alles is meer in mijn bezit, want ik heb al veel cadeau gedaan. Ik vind het fijn om nu in De Hege Stins te mogen exposeren."

Geen opmerkingen: