maandag 9 februari 2015

Ik sta vierkant achter je!

Maandag 9 februari 2015
Cover van 'Ik sta vierkant achter je!'











Vierkant
Op mijn 50e verjaardag werd ik door mijn naaste collega's van het Expertise Centrum van het Educational Support Office verblijd met een prachtige kadomand, met daarin ook een hartversterkend verjaardagsboekje.
De titel van dit - let wel - driehoekige boekje luidt: 'Ik sta vierkant achter je'.
Toch leuk om een boek met die titel van je collega's te krijgen; dat geeft immers vertrouwen en daarmee goede hoop voor vandaag en voor de toekomst.

Driehoek
Van dit hartversterkende driehoeksboekje is het ontwerp van de omslag en van het binnenwerk van de hand van Erik Richèl.
Inhoudelijk werd het boek samengesteld door Pieter Cramer.
Het boekje is een verzamelwerk van uiteenlopende citaten van mensen van 'all over the world'.
Hieronder een aantal van die citaten, met daarbij de bronvermelding:

Sluit je aan bij degenen die zich kwetsbaar opstellen:
zij kijken naar wat hun naaste doet
om hem te bewonderen om zijn toewijding en moed.
Paulo Coelho
 
Wees als een postzegel,
laat niet los voordat je je bestemming hebt bereikt.
Josh Billings
 
Je moet volharden.
Dezelfde weg, trouw gevolgd, leidt altijd tot iets.
Paul Brulat
 
Bedenk wanneer je op je best was.
Waarom dan nu niet weer?
William Patterson
 
Hoe meer je geeft,
hoe rijker je wordt.
Thich Nhat Hanh

Geen opmerkingen: