vrijdag 21 juni 2013

Het Droomhuis of De Sleutels naar jouw eigen Klok

Vrijdag 21 juni 2013 
Het Droomhuis met de Sleutels naar jouw Klok

De zomer van CT
Ook in de vitrine van de opleiding Creatieve Therapie (CT) kun je zien dat we de zomervakantie naderen. De vorige expositie van beeldhouwwerk in Italiaans wit marmer is uit de vitrine gehaald, en deze tentoonstellingsruimte langs de Kennisboulevard van Stenden Hogeschool in Leeuwarden is voor de komende zomervakantieweken van dit aflopende collegejaar nog één keer gevuld, met een minimale zomerexpositie van één werk van een Duitse student van de HBO-bachelor-opleiding Creatieve Therapie.

Sleutels van een droomhuis
In de vitrine staat nu een open werkstuk, dat - getuige het aan de linker zijde bijgeplaatste tekstbord - als werktitel draagt: 'Het Droomhuis of De Sleutels naar jouw eigen Klok.
De deur van het Droomhuis staat open en in de ingang hangt een sleutel.
In 'Het Droomhuis' hangen verschillende sleutels; De 'Sleutels naar jouw eigen Klok'.
De nonchalant op het witte licht liggende papierrol versterkt het beeld van een droom.

Dichter Ü
Aan de rechterzijde ligt een gedicht, ondertekend met 'Dichter Ü, Afhaalpoëzie, 2013'.
Dat gedicht draagt als titel:

Later dan de laatste

Wie later dan de laatste is
is laatst

Laatst was ik eens te vroeg
tenminste dat dacht ik
of was de tijd misschien te laat?
Anderen waren er niet
maar ik voelde geen pijn
en geen gemis
ik was er
en er was tijd

Meestal ben ik net even later dan de klok
afgeleid van de verstrijkende tijd
door m'n eigen aandachtigheid
of juist het gebrek daaraan
vast overtuigd van de totale zinloosheid
van haast

Met haast
kom ik haast op tijd
en dus toch nog wat later
Geen punt
Tijd heeft een eigen maat
zonder klok

Uiteindelijk
is
alles
altijd
exact
op
tijd

Geen opmerkingen: