vrijdag 9 juli 2010

De Stenden-retailers wensen je een goede zomer

Vrijdag 9 juli 2010

Als ik vanaf de derde verdieping van het hogeschoolgebouw na het Voortgangsconsult bij de in oprichting zijnde opleiding "Humanitarian Assistance" terugwandel naar mijn werkplek, kom ik een verdieping lager door het deel van het schoolgebouw waar de collega-opleiding "Small Business en Retail Management" is gehuisvest.

Altijd als ik deze afdeling passeer, let ik als ex-Retailer vanzelfsprekend even op de retail-display in deze gang. Met de seizoenen (bv. Kerst) en met diverse uiteenlopende gebeurtenissen (bv. Open Dag) wisselt deze creatieve product- of themapresentatie periodiek.

In deze warme periode (ik meet vandaag 34 graden Celcius) in de aanloop naar de zomervakantie is hier en nu gekozen voor een zomerse display. De presentatie is een toespeling op vakantie, op zon, zee en strand èn - heel passend - met een oranje hoofddeksel, als visuele vingerwijzing naar het actuele Wereldkampioenschap Voetbal 2010 in Zuid-Afrika.

Naast de zomerdisplay hangt een poster met de tekst: "Een goede zomer gewenst". Als Nederland aanstaande zondagavond wereldkampioen voetbal wordt en als het zomerse weer zo ng enkele weken doorgaat, zal het met die goede zomer wel lukken, toch? Maar ja, als Nederland overmorgen van Spanje verliest en/of als het de rest van de zomer dan ook nog slecht weer wordt, zullen we zelf wellicht wat meer inzet moeten plegen om er zelf toch nog een mooie zomer van te maken. Hoe het ook zij, aan de retailers van Stenden hogeschool zal het niet liggen met hun boodschap: "Een goede zomer gewenst".

Geen opmerkingen: