zaterdag 29 november 2008

For The Benefit Of Disadvantaged Children in Vietnam

Zaterdag 29 november 2008

Toen ik afgelopen dinsdag langs het Atrium van Stenden hogeschool in Leeuwarden liep, ontmoette ik bij de lockers-ruimte vier Vietnamese Stenden-studenten, waarmee ik even aan de praat raakte. Ze vertellen me dat ze - in deze periode vóór de Kerst - in hun thuisland Vietnam handgemaakte "Heart-Touching Greeting Cards" verkopen. De kaarten zijn ontworpen door Thanh Nha Fine Art uit het Vietnamese Ho Chi Minh City. De netto-opbrengst hebben deze studentes bestemd voor het project "Sky Lantern to Earth, Charity for a Tomorrow of Children", van Dèn Tròi Xuông Pho, een Vietnamese organisatie die zich inzet voor kinderen die in minder bevoorrechte posities opgroeien.

Zo'n mooi initiatief van onze internationale studenten verdient aandacht. Behalve dat ik tot aankoop over ga, beloof ik ze plechtig dat ik via mijn weblog aandacht zal schenken aan hun positieve actie. Een foto van de vier studentes bij hun verkoopstand doen we er even bij, zo besluiten we samen, want als de tekst geen aandacht trekt, dan misschien de foto wel.

En ik moest er vooral ook bij schrijven dat ze volgende week dinsdag 2 december 2008 weer op dezelfde plek kerstkaarten verkopen bij het Atrium, tussen Istudy en de IF.

Dus, studenten en medewerkers - en anderen die dit zien - als je aanstaande dinsdag in de buurt bent: even langs de verkoopstand om een kerstkaart te kopen, want als alle voorbijgangers één kaart kopen, zijn ze zo door de voorraad heen en wordt hun liefdadigheidsactie een groot, welverdiend succes.

Geen opmerkingen: