vrijdag 28 augustus 2020

Bromfietsverzekeringsplaatjes 'down under', en wat daar op volgt

Vrijdag 28 augustus 2020

Cover van het magazine 'Puch 66'

Puch66
Puch66 is de Puch- en Tomosclub van Holland Midden. Deze bromfietsclub geeft zes keer per jaar het magazine 'Puch66' uit, over de zogenoemde pre-1984 Puch- en Tomos-bromfietsen, over de bijbehorende techniek en over aanverwante zaken, zoals: lifestyle, beurzen, toerritten en clubbijeenkomsten.
Het organiseren van Puch- en Tomos-evenementen zit er dit jaar helaas niet in vanwege de Corona-crisis, maar de productie en uitgave van het tweemaandelijkse clubblad gaat met passie en onverminderd voort.

Herinneringen op schrift
Doordat ik aan Puch66-clublid Jake van Baalen in Australiƫ een tientallen jaren oud bromfietsverzekeringsplaatje had verkocht, kwam ik via Jake in contact met Puch66-hoofdredacteur Cor van Breukelen. Cor vroeg me of ik een artikel voor hun magazine zou willen schrijven over mijn herinneringen aan de Tomos- en Puch-bromfietsen, aangezien ik ben opgegroeid in een tweewielerzaak in Drachten, waar met name fietsen, bromfietsen en motoren werden verkocht.

Combi-artikel in drie delen
Na de nodige voorbereiding en de contacten met mijn neef Jan de Vries en diens jeugdvriend Cor Tjepkema, werd het plan opgevat om een combi-artikel in drie delen te schrijven, waarbij ik de verbindende tekst zou schrijven, en Jan en Cor zouden schrijven over hun jeugdherinneringen aan Tomos en Puch, en over de opnieuw gekochte Puch van Cor.
Dat combi-artikel is vorige week gepubliceerd in het mooie kleurenmagazine 'Puch66'. Hieronder zie je dat artikel afgebeeld in de vier opeenvolgende pagina's.
Met een muisklik op de vijf afbeeldingen van deze blog, krijg je per pagina een vergroting van die pagina uit dat clubmagazine, dat je daarna goed kunt lezen op je beeldscherm.




Geen opmerkingen: