woensdag 18 november 2015

Marijke van der Plaats exposeert in Stenden Hogeschool

Dinsdag 17 november 2015 
Werk van Marijke van der Plaats

Schilderijenexpositie
Tot en met 25 januari 2016 exposeert Marijke van der Plaats in de Stenden Art Gallery van Stenden Hogeschool te Leeuwarden.
Deze publiek toegankelijke expositieruimte bevindt zich op de begane grond achter het Auditorium van ons Leeuwarder hogeschoolgebouw aan de Rengerslaan.
Stenden Hogeschool organiseert deze expositie in samenwerking met het Leeuwarder Kunstbureau Art Connection.

Plat vlak met toegevoegde elementen
Deze expositie bestaat uit een serie gevarieerde schilderijen, gemaakt met verschillende materialen en technieken in een geheel eigen stijl.
Marijke van der Plaats: "Als ik bezig ben met kunst, voel ik mij volledig in mijn kracht staan. De kunst die ik maak, komt van binnenuit, ik werk vanuit mijn hart. Als ik met kunst bezig ben, ontwaakt er een innerlijk vuur in mij waardoor ik veel innovatieve ideeën en inspiratie krijg. Vaak heb ik een plaatje in mijn hoofd en op het moment dat ik dit in werkelijkheid ga maken, of dat nou een muurschildering is, een tekening of een schildering met airbrush techniek op een kast, gebeurt er iets in mij en ontstaat het vanzelf. In de loop van deze tekening of schildering voeg ik steeds meer details en elementen toe, zodat het uiteindelijke resultaat een uniek en persoonlijk stuk kunst is."

Geen opmerkingen: