zaterdag 6 december 2014

Sint & Zwarte Pieten op visite bij ML&I & Stenden Leeuwarden

Vrijdag 6 december 2014

Sinterklaas en Zwarte Pieten op bezoek bij ML&I

















Voortgangsconsult met time out
We zijn als collega's in klein comité vanmorgen bijeen in het tweewekelijkse Voortgangsconsult van de HBO-opleiding Master Learning & Innovation. Ineens gaat de deur open en daar staan tot onze verrassing twee Zwarte Pieten pontificaal in onze vergaderkamer. Met die twee druktemakers erbij zit er niets anders op dan ons overleg maar even stil te leggen.
"Maar", vragen we de Pieten, 'Waar is Sinterklaas eigenlijk?"
De ene Piet antwoordt: "Ja, die is nogal lang van stof bij ons vorige bezoek hiernaast, maar hij kan elk moment hier binnenkomen".
En ja hoor, daar treedt Sinterklaas al statig binnen, met in zijn gevolg nòg een Zwarte Piet.

Nu ben ik aan de beurt
De Sint neemt vrijpostig plaats tussen de collega's Jarig en Paul, en kijkt eens even rustig om zich heen om te bekijken met wie hij hier aan tafel zit.
Sinterklaas wijst naar mij en zegt: "Ja, ú ken ik".
"Oei", denk ik, "laat het toch een goede herinnering zijn, anders zijn de rapen gaar, want ik kan geen kant op hier achter de tafel, met die drie Pieten in de deuropening."
Sint spreekt verder: "Jaren geleden, toen ik hier nog eerstejaars student was bij Stenden, heb ik u eens ontmoet tijdens een visitatiedag van de hotelschool. U stelde mij toen enkele hele moeilijke vragen, waarop ik moest antwoorden".
"Oeps", denk ik, "'t zal toen dan wel nodig zijn geweest, maar nu ben ik kennelijk aan de beurt".

Weer opgelucht ademhalen
"Maar", vervolgt Sinterklaas, "het was goed dat u dat deed, want uiteindelijk hebben we met lof de accreditatie van de hotelschool gehaald".
De Zwarte Pieten ontspannen zichtbaar, want nu hoeven zij de roe niet te gebruiken, en kunnen ze volstaan met een traktatie van pepernoten.
Ben ik even blij dat Sinterklaas zijn geheugen nog geheel intact is; dat behalve de moeilijke vragen ook de opluchting van het zo positieve resultaat van deze visitatie nog zo vers in het geheugen ligt....
Sinterklaas staat op, groet ons, verlaat de vergaderkamer, en een Zwarte Piet doet de deur weer dicht, en dan gaan ze verder. Opgelucht hervatten we ons Voortgangsconsult voor ML&I, op weg naar de volgende visitatie.

Geen opmerkingen: