zaterdag 21 december 2013

Advent & Kerst in het Studielandschap van Stenden Leeuwarden

Vrijdag 20 december 2013 
Lezen over Advent & Kerst @ Stenden

Zoeken om te vinden
"Zoekt en gij zult vinden", een spreuk uit de Nederlandse taal, ontleend aan de woorden uit de Bijbel, van Mattheüs 7 vers 7.
In dat vertrouwen ben ik vorige week en deze week op zoek gegaan naar tekenen van het Kerstfeest in Stenden.
Mijn zoektocht vanuit het bestuursgebouw ging door het hele hogeschoolgebouw van onze Leeuwarder hogeschoolvestiging.
Zou ik ergens een teken van de ware betekenis van Kerstfeest vinden?

Zoektocht
In de Canteen passeerde ik een culinair kerstdisplay van het Cuore-huisje in de winter.
In de centrale ontvangsthal stond ik oog in oog met twee herten in een winterse kerstsfeer.
In de wandelgang op de bovenverdieping kwam ik langs de SBenRM-kerstdisplay van Small Business en Retail Management.
In het Stiltecentrum heersen & dienen in deze tijd van Advent & Kerst het sneeuwwit en ijsblauw van koning winter.

De ster wijst de weg naar het KoningsKind
Maar in het Studielandschap het eerste teken van Kerst.
Bij de in-/uitgang van het Studielandschap is een kinderboekenpresentatie te vinden, waarin kerst en Kerst de boventoon voeren.
Ik zie daar het kinderboek 'Wanneer is het Kerstmis', met adventsverhalen, die de blik vooruitwerpen op het aanstaande Kerstfeest.
En boeken met titels als 'Midden in de winternacht' en 'De ster van Bethlehem' - onmiskenbaar handelend over dat waar het met het Kerstfeest om gaat: de geboorte van Jezus Christus, kind voor Jozef & Maria, Zoon van God, 'In nije stjer', naar de titel van dit hier ook tentoongestelde kinderboek in de Friese taal.

Zoekt, en gij zult het KoningsKind lezend vinden, in het Studielandschap@Stenden



Geen opmerkingen: