donderdag 5 december 2019

Piano-pastoraal in Drachtster ziekenhuis

Donderdag 5 december 2019
Dominee Gerard Rinsma speelt vleugel in Nij Smellinghe



















Muzikale dominee
Als ik tegen het avonduur ziekenhuis Nij Smellinghe te Drachten binnen wandel voor ziekenhuisbezoek aan mim kom ik langs de vleugel die in de ontvangsthal staat bij de rij ziekenhuisliften.
Daar heeft zojuist dominee Gerard Rinsma plaatsgenomen achter de vleugel, om de gaande en komende ziekenbezoekers en ook de passerende patiƫnten te verwennen met ingetogen pianomuziek.
Na een gesprek bij de vleugel nemen we afscheid, en wandel ik weer verder het ziekenhuis in, voor het geplande ziekenbezoek aan de vooravond van deze pakjesavond van Sinterklaas.
Als ik verderop ben, hoor ik achter me nog de pianoklanken, die - verder dan het gesproken woord - diep door de ziekenhuisgangen klinken, als de pastorale noten van deze muzikale dominee.

Geen opmerkingen: