vrijdag 30 juni 2017

Terug naar die boerderij

Donderdag 29 juni 2017 
Laden van de inboedel















Van Aldlân naar nij lân
Vanmorgen vroeg draaien twee grote vrachtwagens onze Stienser woonwijk Aldlân in.
De mannen van het verhuisbedrijf melden zich om onze inboedel vandaag te verhuizen.
Na bijna twintig jaar als gezin gewoond te hebben aan de Boeier is het dan zover dat we dit mooie huis verlaten, om het te verruilen voor een boerderij nabij Stiens.
Uren lang zijn de verhuizers met zijn vieren bezig om de complete inboedel van alle drie verdiepingen in de verhuiswagens te laden.
Onze grote boekencollectie van de zolder wordt samen met veel andere zaken met een verhuislift door het zolderraamkozijn naar beneden getransporteerd, hetgeen de verhuizers gelukkig al die zware afdalingen van twee verdiepingen bespaart.

Passant wordt bewoner
Aan het eind van de middag wordt de inboedel naar de boerderij aan de voormalige schelpenweg vlak buiten Stiens verhuisd, waar het lossen direct begint. Aan het begin van de avond zitten we met zijn allen rond de lange tafel in de achterkamer van de boerderij, terugblikkend op een gezellige dag, waarin deze fantastische verhuisploeg de (z)ware klus heeft geklaard. We zijn over.
Wie had in de zestiger jaren ooit kunnen bevroeden dat ik bijna vijftig jaar later zou gaan wonen in die boerderij vlak buiten Stiens, waar ik als kind met mijn ouders vele keren langs ben gereden, op weg naar de boerderij van mijn pake & bep Wijbe & Baukje Koehoorn-Kingma, die altijd hebben gewoond aan de Nieuwe Bildtdijk in de Friese Bildthoek. Talloze malen passeerde ik deze boerderij aan de oude weg van Stiens naar Ouwesyl (waar mijn andere grootouders Jan & Renske de Vries-Brouwer woonden) en Nijediek, maar vandaag maakten we het verschil, want vandaag reden we het erf op om hier te gaan wonen.
Lossen van de inboedel

Geen opmerkingen: