donderdag 13 december 2012

Simple Social Promotion

Donderdag 13 december 2012 
Jonge Ondernemers presenteren zich op de Kennisboulevard















Staande gehouden
"Deze meneer is vast wel geïnteresseerd in social media". Met die pakkende openingszin werd ik gisteren aangesproken door drie studentes, op het moment dat ik door de Canteen van Stenden Hogeschool liep. Zij komen aanlopen vanaf de andere kant en houden mij staande bij de hoge statafels in de Canteen. Eén van de studentes pakt snel van de hoge statafel naast ons een lichtblauwe flyer, die ze me overhandigt. "Dit is ons bedrijf", zegt ze trots. We raken daarover met elkaar in gesprek.

Jong Ondernemen
Eerder vanmiddag had ik op de Kennisboulevard van Stenden Hogeschool de ongeveer twintig stands van Jong Ondernemen bezocht. Dit was een presentatie van studenten van onze HBO-opleiding Small Business en Retail Management. De SBenRM-studenten van het onderwijsproject 'Jong Ondernemen' presenteerden hier de producten en/of diensten van hun Jonge Ondernemingen. Studenten en medewerkers van Stenden Hogeschool waren via het intranet IStenden een week eerder al opgeroepen om hier te komen kijken, want wellicht zou er nog een origineel kadootje voor de kerstdagen te koop zijn.

Simple Social Promotion
Eén van die stands was van de bovengenoemde drie studentes. Ze presenteren zich met de ondernemingsnaam 'Simple Social Promotion' en in hun logo wordt als ondertitel vermeld: 'A Guide into Social Media'.
Met hun Jonge Onderneming willen deze studentes andere bedrijven, ondernemers, verenigingen en instellingen (nog meer) aan promotiewerk laten doen via Social Media, zodat zij op hun beurt nog meer klanten via Social Media in contact kunnen brengen met het eigen bedrijf.
Daartoe verzorgen de studentes bij hun klanten workshops over het gebruik van Social Media en over de zakelijke voordelen daarvan. Tijdens deze workshops kunnen - onder begeleiding van de workshopleiders - ook accounts worden aangemaakt in bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en/of Twitter.

Uitnodiging voor een goed gesprek
En ambitieus als deze Jonge Ondernemers zijn, geven ze aan dat ze zich nu nog vooral op ondernemingen in Noord-Nederland richten, maar dat het de bedoeling is hun werkterrein geleidelijk uit te breiden naar de rest van het land. Dat zal toch zeker lukken?
Ik heb in hun flyer nog even gecheckt of ze hun eigen Jonge Onderneming ook via Social Media promoten. Dat blijkt inderdaad het geval te zijn, want ze zijn online in elk geval traceerbaar via LinkedIn, via Facebook en via Twitter.
Wil je met je organisatie (door)starten met promotie via Social Media, nodig dan ook deze Jonge Ondernemers even uit voor een goed gesprek, want ze kunnen je allicht van dienst zijn!

Geen opmerkingen: