Woensdag 24 september 2008
Van 8.30 - 12.30 uur zijn we vanmorgen onder begeleiding van collega Bram van der Graaf van het Instituut Service Management bijeen in zaal Frisia van ons Stenden University Hotel. Aan onze groep van tien Stenden-medewerkers - afkomstig uit verschillende ondersteunende afdelingen - wordt een en ander verteld en getoond over de wijze waarop we binnenkort activiteitgerelateerd gaan werken in de nieuwbouw.
Mede aan de hand van een schets van de beoogde inrichting van ons nieuw dienstencentrum ontstaat het gesprek over wat het voor ons betekent om te gaan werken met flexibele werkplekken, of beter: waar en hoe de flexibiliteit van medewerkers wordt gevraagd om op een diversiteit aan gefixeerde werkplekken te werken.
Zo kunnen we straks kiezen uit verschillende typen werkplek, zoals: de concentratieplek, de semi-concentratieplek, de communicatieplek en de (stilte-)bibliotheek. Daarnaast is er een kamer voor teamoverleg en een huiskamertafel voor informeel overleg en pauzes. Voordat we gaan werken, moeten we voortaan eerst bedenken wat we die dag gaan doen, met wie en waar en daar zoek je je type werkplek voor die dag op uit.
Alle collega's worden voorzien van een laptop en mobiele telefoon. De laptop sluiten we via een docking station aan op de verspreid staande randapparatuur. Na de verhuizing zal worden begonnen met de ontwikkeling van een hogeschoolbreed documentenbeheersysteem, dat als belangrijke randvoorwaarde wordt beschouwd om activiteitgerelateerd werken mede tot een succes te maken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten