dinsdag 15 maart 2022

Hoge noren worden rollerskates

Dinsdag 15 maart 2022

Hoge noren op een onderstel van rolschaatsen
Verkopen met een verhaal
Kopers en verkoper van Marktplaats weten maar al te goed dat het kopen en/of verkopen van allerhande zaken meer is dan een artikel ruilen voor een acceptabele prijs.
Veel mooier dan de verkoop zijn soms de verhalen rondom een aankoop en/of een verkoop.
Zo ook vandaag.
Vorige maand verkocht ik via Marktplaats mijn hoge noren, waar ik veel kilometers en toertochten mee heb geschaatst in de afgelopen jaren. Het waren exclusieve wedstrijdschaatsen van het merk en type Ving 100 Racer Ballangrud.

Nog altijd skates
De koper runt een skate-shop in België, en hij meldde na het in ontvangst nemen van zijn aankoop dat hij deze hoge noren zou gaan ombouwen tot een paar roller skates.
Zo gezegd, zo gedaan, en vandaag ontving ik vanuit België een aantal foto's van het resultaat van zijn vakmanschap. De schoen van de hoge noren is overgezet op het onderstel van een paar rolschaatsen uit de 80er jaren van de vorige eeuw, waarmee een voor mij bijzonder eindresultaat is gecreëerd.
Dit alles betekende dan wel het einde van mijn geliefde hoge noren, maar het is aan de andere kant ook wel weer heel mooi om te zien dat ze op deze manier een grondig andere en geheel nieuwe toekomst tegemoet gaan, waarbij aangetekend dat het ook nu nog altijd 'skates' zijn.

Geen opmerkingen: