maandag 1 september 2014

De Helden van Zeeman

Maandag 1 september 2014
Achterzijde & voorzijde van de ondergoed-folder van Zeeman













Overweldigende belangstelling
Toen de textielketen 'Zeeman' enige tijd geleden een oproep deed voor ondergoedmodellen in alle soorten en maten, stroomden de mailboxen van het bedrijf vol. Maar liefst 7.500 kandidaten - mannen, vrouwen en kinderen, van jong tot oud, en van dik tot dun - meldden zich. Dat was volgens Zeeman boven verwachting veel, en dat zou ook een hele klus worden om daar geschikte modellen uit te selecteren.
Om tot een goede selectie te komen, nodigde Zeeman in juni 2014 van die duizenden gegadigden 145 kandidaten uit voor een grootse 'live casting-dag', uiteraard in ondergoed. Daar zijn uiteindelijk 90 winnende real life-modellen uit geselecteerd, die momenteel verschijnen in de ondergoedcampagne van Zeeman; in de tv-spots, in folders, op winkelposters, op de website en op Facebook. En allemaal op hun 'eigen mooist', en bovenal lekker gewoon als zichzelf.

Iedereen goed ondergoed
Wie in mei 2014 televisie keek, of een Zeeman-winkel in liep, of een folder van Zeeman open sloeg, of Zeeman zag op Facebook heeft de meisjes van Zeeman gezien die alle inwoners van Nederland opriepen zich te melden als Zeeman-ondergoedmodel. Deze kandidaten verschijnen nu in vol ornaat in Zeeman-ondergoed in de Zeeman-reclamecampagne.
Het uitgangspunt achter deze oproep is: iedereen verdient goed ondergoed. Zeeman heeft voor iedereen - of je nu dun, dik, jong, oud, man, vrouw, puber, kind, volwassen, modepopje of praktisch type bent - goed ondergoed, en zoals Zeeman aangeeft: "voor een heel goed prijsje". Titel van deze bijzondere reclamecampagne is: 'iedereen GOED onder GOED'.

Zie hier de mensen die wel durfden
Een aantal weken geleden stond in de Leeuwarder Courant reeds als vooraankondiging dat ook een mevrouw uit het Friese Drachten was geselecteerd als één van de ondergoedmodellen voor deze reclamecampagne. En nu is het dan zover dat de Zeeman-folder huis-aan-huis is verspreid.
Vóórin de folder worden de afgebeelde Zeeman-klanten in een toelichting gepresenteerd als de 'geweldige mensen die wél durfden als ondergoedmodel'. Dit zijn de Zeeman-klanten die het lef hadden om voor de camera te gaan staan als gelegenheidsmodel. Zeeman geeft aan trots te zijn op deze bereidwilligen, en blij te zijn met dit resultaat.

Helden zijn het
Helden zijn het, die modellen van Zeeman, die allen het lef hadden om zich hiervoor aan te melden, om mee te doen aan de casting-dag, en om zich nu - individueel en collectief - als een voor Nederland representatief klantenpanel in print en online als ondergoedmodel in vol ornaat te presenteren.

Geen opmerkingen: