Zondag 11 oktober 2009
Sinds april 2009 heeft het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) een nieuw logo. Elk logo heeft een eigen verhaal, zo ook het nieuwe logo van het NBG.
Het Nederlands Bijbelgenootschap vindt het belangrijk dat de Bijbel zoveel mogelijk mensen bereikt en aanspreekt. In Nederland probeert het NBG dat door aantrekkelijke en aansprekende materialen en activiteiten te ontwikkelen, die passen in deze tijd. In het buitenland werkt het NBG samen met het wereldwijde verband van bijbelgenootschappen, de zogenoemde "United Bible Societies", om zo het woord van God te vertalen en te verspreiden.
Aan het nieuwe logo van het NBG kun je zien waar de organisatie voor staat. Je ziet een kleurrijke boekrol, dat op een uitroepteken lijkt. Of is het andersom? In ieder geval straalt het logo het enthousiasme van het NBG voor de Bijbel uit! De verschillende kleuren symboliseren de veelkleurigheid van de christelijke wereld. De boekrol herinnert aan de oorspronkelijke vorm van (veel) bijbelteksten.
De letters "Nederlands Bijbelgenootschap" zijn op een eigentijdse manier vormgegeven. In 2014 bestaat het Nederlands Bijbelgenootschap 200 jaar, maar het NBG blijft met zijn tijd meegaan. Het woord 'Bijbel' wordt benadrukt door er een andere kleur aan te geven, want daar draait het tenslotte om.
Er is voor gekozen om alleen kleine letters te gebruiken. Dat maakt het logo vriendelijk en dynamisch en dat sluit aan bij de kernwaarden van het NBG, namelijk: betrokken, deskundig, open christelijk en integer.
De rode punt en ‘het uitroepteken’ in het nieuwe logo zegt veel over de aard en het werk van het Nederlands Bijbelgenootschap, immers, het draait allemaal om de Bijbel.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten