Maandag 19 oktober 2009
Hoe interesseer je jongeren voor de Bijbel? Met die vraag houdt Quench - de jongerenafdeling van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) - zich voortdurend bezig. En dat niet alleen, want Quench wil ook jongeren activeren om zelf bij te dragen aan het bijbelwerk in binnen- en buitenland. Sinds april 2009 heeft - behalve het NBG (zie mijn weblogbericht van 11 oktober 2009) - ook Quench een nieuw logo. Elk logo heeft een eigen verhaal, zo ook het nieuwe logo van Quench.
Aan het nieuwe logo van Quench kun je zien waar de jongerenclub van het NBG voor staat. In het nieuwe Quench-logo zie je een fontein, die water omhoog spuit. Dat water is het levende water, waarmee Quench de dorst wil lessen naar het woord van God. Quench is namelijk het Engelse woord voor 'dorstlessen'. In die fontein zie je ook een paar anders gekleurde druppels, want je hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn om te passen in het geheel.
De letters “Quench.nu” zijn in dit nieuwe logo op een eigentijdse manier vormgegeven. Het gaat immers om een moderne jongerenclub. De naam van de nieuwe website is: www.quench.nu
De rode punt in het logo van het NBG vind je ook in het nieuwe logo van Quench. Waarom? Wel, ondanks alle verschillen tussen de 'jonge' en de 'oudere' NBG-ers is er ook een belangrijke overeenkomst: het draait bij hen allemaal uiteindelijk om de Bijbel. En dan maakt het boven die zelfde rode punt niet uit of je die Bijbel in het logo verbeeldt als fontein (zoals bij Quench) of als boekrol (zoals bij NBG).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten