Zaterdag 18 november 2017
Introductie van ons nieuwe merk NHL Stenden Hogeschool |
Eerste Open Dag
Misschien heb jij het ook al gezien in het straatbeeld en/of online: de promo-campagne rond de Open Dag van de nieuwe NHL Stenden Hogeschool is opgezet met een grote X èn met de woorden ‘Visit – Explore – Meet’.
Tijdens de Open Dag van vandaag wordt voor het eerst het nieuwe merkconcept van NHL Stenden Hogeschool gebruikt; het 'image' dat je de komende tijd vast nog veel gaat tegenkomen.
Wat houdt dit nieuwe concept in?
Explore
In het merkconcept van onze nieuwe hogeschool - die volgend jaar ontstaat door de fusie van NHL Hogeschool en Stenden Hogeschool - is gekozen voor het steeds terugkerende thema 'Explore’. In dit thema komen onze hogeschoolvisie en -missie samen met de vijf kernwaarden van de nieuwe hogeschool, te weten:
- grensverleggend,
- ondernemend,
- verbindend,
- vindingrijk en
- doordacht.
In elke uiting zie je het woord ‘Explore’ gecombineerd met twee andere werkwoorden.
< Ervóór staat een werkwoord dat staat voor een ambitie, gedachte, droom of idee.
> Erná volgt een werkwoord dat een actie, doel of resultaat in zich heeft.
De werkwoorden zijn altijd in het Engels, om ons internationale karakter te benadrukken.
Explore is de basis, en de werkwoorden eromheen zijn variabelen, die voor ieder evenement en elke opleiding anders ingevuld kunnen worden.
X
Niet alleen het woord ‘Explore’ is een terugkerend onderdeel, ook de overige opmaakelementen worden telkens in aangepaste vorm gebruikt.
De X van het woord is belangrijk en wordt uitgelicht. Bij een X denk je aan een kruispunt in je leven, of ook wel een plaats waar je naartoe wilt op een kaart.
Het accent ligt op de linkerhelft van de letter, dus de >, om de beweging vooruit te benadrukken.
In de campagne voor de Open Dag zie je ook iemand door de X heen stappen. In de fotografie hiervoor poseerden studenten, die hiermee laten zien dat ze de wereld gaan ontdekken.
Flexibele invulling
Het is dus een breed concept. Telkens anders, maar de verbindende elementen zijn duidelijk door het herkenbare kleur- en vormgebruik.
De inspirerende uitdaging is dat iedere opleiding en afdeling zijn of haar creativiteit in het nieuwe merk kwijt kan. Samen maken we zo het nieuwe merkconcept.
Door dit consequent toe te passen in de promotie-uitingen, wordt voor onze stakeholders duidelijk waar NHL Stenden Hogeschool voor staat en gaat, namelijk:
vernieuwend onderwijs
dat studenten stimuleert
grenzen te verleggen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten