woensdag 9 oktober 2013

Bestuursvergadering Stichting Jabikspaad Fryslân - de 2e etappe

Dinsdag 8 oktober 2013 
Exterieur van De Groate Kerk in Sint-Jacobiparochie na de renovatie


















De tweede helft
Met een lange vergaderagenda zijn we als bestuur van de Stichting Jabikspaad Fryslân ons nieuwe vergaderseizoen begonnen op 29 augustus 2013. We spraken toen af dat we vanavond de tweede helft van onze agenda zouden gaan behandelen. Daartoe zijn we vanavond als stichtingsbestuur bijeen in de Jacobshoeve te Sint-Jacobiparochie.
Eerst passeren enkele actualiteiten de revue, die we in elk geval vanavond willen afwikkelen. Daarna vervolgen we de agenda van onze vorige bijeenkomst.

Public Relations
In het kader van de PR-activiteiten van èn voor het Jabikspaad besluiten we dat we vanaf nu van start gaan met het treffen van de nodige voorbereidingen om op termijn een nieuwe website van het Jabikspaad te ontwikkelen en online te zetten.
Op de huidige website staat ook een Gastenboek. We spreken af op welke manier we voortaan zullen reageren op dat wat onze websitebezoekers in ons Gastenboek schrijven.
Het is al weer geruime tijd geleden dat we onze vorige Nieuwsbrief publiceerden, dus we achten het ook de hoogste tijd om dit productieproces weer in werking te stellen. We maken daartoe de nodige werkafspraken en inventariseren aan het eind van deze bijeenkomst welke onderwerpen we in elk geval in de volgende Nieuwsbrief aan de orde willen stellen.
De huidige poster van het Jabikspaad is aan vervanging toe, omdat daarop nog een foto staat van De Groate Kerk vóór de renovatie. We willen op de nieuwe poster graag weer een foto van het pelgrimagekunstwerk van Henk Rusman, met op de achtergrond De Groate Kerk, maar dat moet dan wel een foto zijn van De Groate Kerk van Sint-Jacobiparochie, in de vernieuwde staat, na de renovatie. De nieuwe poster wordt nu in productie genomen.

Routezaken en Financiën
Daarna bespreken we enkele routezaken van het Jabikspaad, voorzover die op 29 augustus 2013 nog niet zijn afgewikkeld. We zorgen bijvoorbeeld voor een nieuwe bewegwijzering in Franeker, en blikken even vooruit naar de drie nieuwe zogenoemde 'Jabiksrûntsjes', die we in 2014 zullen gaan ontwikkelen in samenwerking met de Stichting Tsjerkepaad.
Ter dekking van de uitgaven die we doen in de burgerlijke gemeenten waar het Jabikspaad doorheen loopt, dienen we periodiek een verzoek in bij de betreffende gemeenten om ons daarin financieel te ondersteunen, opdat wij ons routebeheerswerk in die gemeenten goed kunnen doen. We spreken af bij welke gemeenten we in Fryslân en in de kop van Overijssel dit jaar een subsidieverzoek zullen indienen ten behoeve van ons beheer in die gemeenten.
Vooraf, tijdens en na deze agendapunten komen vanavond nog enkele andere items terzijde aan de orde, dus al met al wordt onze geplande vergadertijd goed gevuld. Precies binnen de geplande vergadertijd hebben we alles besproken wat we vanavond ter tafel wilden hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten